האם כדאי לקנות רכב היברידי?

בשנים האחרונות שוק הרכבים ההיברידיים הופך ליותר ויותר נפוץ, ובכל זאת הדעות חלוקות לגבי הרכבים הללו. מסתבר שזה מאוד תלוי במספר שיקולים, כמו אופי השימוש העיקרי שלכם ברכב. ריכזנו עבורכם כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן, כאשר מתלבטים אם לרכוש רכב היברידי או רכב רגיל.

מהו רכב היברידי?

רכבים היברידיים משלבים שני מנועים. המנוע הראשון הוא מנוע בעירה פנימית שקיים בכל רכב רגיל, וזקוק לדלק כדי לפעול. המנוע השני הוא המנוע החשמלי, שמקור האנרגיה שלו הוא חשמל שמתקבל מסוללות נטענות גדולות שנמצאות ברכב. הסוללות יכולות להיטען תוך כדי הנסיעה עצמה בזכות תנועת הגלגלים, וישנם רכבים בטכנולוגיה רחבה יותר שניתן לחבר למערכת החשמל כאשר הרכב חונה. השילוב בין שני המנועים מיועד כדי לחסוך בדלק, אך מנגד חוויית הנסיעה והתפעול של הרכב מעט שונה לעומת רכב רגיל.

חיסכון בדלק ברכב היברידי

היתרון הכי משמעותי של רכב היברידי הוא בנסיעות בתוך העיר –  כלומר נסיעות למרחקים קטנים במהירות נמוכה יחסית, עם הרבה עצירות בגלל רמזורים ופקקים. לעומת זאת בנסיעות למרחקים גדולים במהירות נסיעה גבוהה דווקא מנוע דיזל טורבו נכנס כמתחרה על חיסכון בדלק, היות וברכבי בנזין למרות השילוב של חשמל, מנוע הבעירה הפנימית הוא זה שיעבוד רוב הזמן. בנוסף, ישנם רכבים בהם יש את מנגנון ה”עצור וסע” (כיבוי מנוע הרכב בעת עצירה מוחלטת, אפילו ברמזור) המאפשר למנוע בזבוז יקר ודי מיותר של דלק.

סוג הרכב ואופי השימוש משפיעים גם הם על החיסכון בדלק. יש היום בשוק מספר סוגים של רכבים היברידיים, כאשר ההבדלים העיקריים ביניהם היא השיטה שבה משלבים את פעולת שני המנועים.

רכב היברידי בעל צריכת דלק נמוכה- יונדאי איוניק

רכב בעל מנוע דיזל – מומלץ לנסיעות למרחקים ארוכים – רנו מגאן גרנד קופה

הוצאות שוטפות ברכב היברידי

ברכב רגיל ככל שנוסעים יותר כך המנוע מתבלה מהר יותר ועלויות האחזקה עולות עם הזמן. מנגד, המנוע החשמלי נחשב אמין יותר עם בלאי נמוך, ולכן זקוק לפחות תיקונים לאורך הזמן. כאשר מסתכלים על ההוצאות השוטפות לעומת עלות הרכישה, כמובן שהיתרון של אחזקה זולה יותר. יתרון זה רלוונטי בעיקר בשביל אנשים שנוהגים הרבה.

את הסוללה הנטענת צריך להחליף לאחר 5 עד 10 שנים. תלוי באופי השימוש ובסוג הרכב. בשנים האחרונות מתחרות יצרניות הרכב באורך תקופת האחריות לבטרייה המגיעה עד ל-7 שנות אחריות.

אופי הנסיעה ברכב היברידי

אומנם הרכבים ההיברידיים מעוצבים כך שיגיבו במהירות בדיוק כמו רכב רגיל, ובכל זאת הנהיגה מרגישה קצת אחרת. ישנם נהגים הטוענים שהנסיעה חלקה ונעימה יותר, ואילו אחרים טוענים כי היא מסורבלת. לרוב, הרכב ההיברידי יהיה שקט יותר מרכב רגיל, בעיקר בסביבה עירונית. כמו כן הוא ירעד פחות במהלך הנסיעה.

בנוסף לכל הפרמטרים רכב היברידי מפחית את החומרים המזהמים שהוא פולט במהלך הנסיעה. בכך הוא מסייע לשמור על איכות הסביבה.

לסיכום, מומלץ לצאת לנסיעת מבחן ולבדוק בעצמכם האם אתם נהנים מהנהיגה ומעדיפים לרכוש רכב היברידי.

צרו עכשיו קשר ותרכשו עכשיו רכב היברידי דרך מסלול ליסינג!


[pojo-form id=”2008″]
פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
דילוג לתוכן